Saturday, January 8, 2011

CINTA BUTA!!

assalamualaikum suma..

cita pasal cinta nikan.sampai sekarang aku masih belom faham lagi tentang soal cinta.bagi aku cinta tu kekadang penting dan kekadang sebaliknya.tapi layakkah aku mendapatkan cinta??macammna cintani?bentuk empatsegi,tigasegi,bulatka?haha..tp betoikah da cinta??

ada yang kata cinta itu buta..macammna ar?sebenarnya aku ni baru ja lpas tengok cita TV3 tentang cita cinta..x dalah tangkap leleh pon.cuma meleleh dalah..haha..cukup!!dalam cita tu cinta buta ni tak pernah memilih.dia menerima pasangannya dalam keadaan dan situasi apapun.walaupun pasangannya CACAT.tapi masihdakah lagi cinta yang sebegitu di dunia ini.sekarang semuanya mengejar kemewahan.

tengok keta ni.mesti nak yang macamnikan.
mesti tak mahu yang macam nikan..

so apa itu cinta.harta??persoalannya sekarang cinta itu wujud ataupun tidak dalam diriku..huhu..pening sudah.jadi sekarang aku tak mahu lagi mencari cinta(tapi kalau datang tu ALHAMDULILLAH).bgi aku cinta yang sejati pun belum tentu adakan.jadi aku hanya cintakan ALLAH dan RASULNYA..
bye!!
see..
inilah yang dikatan cinta yang tak pernah putus.

p/s:semua gambar daari google..tapi cinta yang berlandaskan islam macam mana??

3 comments:

  1. suatu hari nanti,anda pasti temui apa itu CINTA...muge CINTA yg anda perolehi adalah cinta yg membahagiakan ke akhir hayat......sebab sy dh merasa sakitnya cinta......:)

    ReplyDelete
  2. konsep cinta ini luas sebenarnya..
    kita takkan terlepas dari mencinta seseorang..
    bersabarlah..
    kalau kita nantikan cinta itu datang memang perit..
    biarkan masa menentukan..
    sebenarnya allah menciptakan seseorang yg terbaik dan sepadan utk kita..

    ReplyDelete